İstanbul’daki Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde bu yıl ilk kez hibrit olarak düzenlenecek fuar, katılımcılara fiziksel fuar ortamının yanı sıra Business Connect Programı üzerinden dijital ortamda verimli iş bağlantıları kurma fırsatı sunacak. İhracattaki başarısını yılın ilk 6 ayında taçlandıran sektör, Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarının eseri olan en yeni ürünlerini Tüyap’tan dünya ülkeleriyle tanıştıracak.
Ambalaj sektörü geçtiğimiz yıllara kıyasla ihracatını artırarak ekonomiye sağladığı katma değeri daha da yukarılara taşımayı başardı. Sektör bu yılın ilk yarısında 3 milyar 44 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirerek önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktar olarak yüzde 6, değer olarak yüzde 26 artış kaydetti. 2020’nin ilk yarısında 1,39 milyon ton olan toplam ambalaj ihracatı, 2021’in aynı döneminde yüzde 6’lık artışla 1,48 milyon ton olarak gerçekleşti. Sektör bu dönemde pandemiye rağmen verdiği 1 milyar 222 milyon dolarlık dış ticaret fazlası ile ekonomideki konumunu güçlendirdi.
Dünyada ve Türkiye’de dengeleri değiştiren küresel salgının etkisiyle sektör, gıda ve içeceğin yanı sıra ilaçtan temizlik malzemelerine kadar çok sayıda ürün için stratejik bir önem kazandı. Pandemi ile ambalajlı ürün kullanımına yönelik oluşan farkındalık, ambalaj üreticilerini de hareketlendirdi. Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları kapsamında geliştirilen akıllı etiket, akıllı ambalaj, kişiselleşmiş ambalaj, hijyenik ambalaj gibi yeniliklerin sektörün geleceğine yön vermesi bekleniyor.
Ambalaj sektörü Tüyap’tan dünyaya seslenecek
Reed Tüyap Fuarcılık A.Ş. ve Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) iş birliğinde; Ambalaj Makinecileri Derneği (AMD), Esnek Ambalaj Sanayicileri Derneği (FASD), Etiket Sanayicileri Derneği (ESD), Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD), Metal Ambalaj Sanayicileri Derneği (MASD), Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) ve Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği (SEPA) destekleri ile 20-23 Ekim 2021 tarihleri arasında İstanbul’daki Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı, bu sene ziyaretçilerine hibrit fuar deneyimi yaşatacak.
Rekabet üstünlüğü sağlayacak
26 yıldan bu yana düzenledikleri Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı ile sektörün gelişimine büyük katkılar sunduklarını kaydeden Reed Tüyap Fuarcılık Ambalaj, Gıda İşleme ve Medikal gruplarının Genel Müdür Yardımcısı Berkan Öner, “İhracattaki başarısını her geçen yıl artıran ambalaj sektörü, en gelişmiş teknolojiye sahip ürün, hizmet ve çözümlerini bu yıl da Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı aracılığıyla dünyaya ulaştıracak. Sektör temsilcileri, dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilerle fiziksel fuar ortamının yanı sıra dijital platform üzerinden bir araya gelerek rekabet üstünlüğü elde edecek,” dedi.
Ambalajda oyunun kuralları yeniden yazılıyor
Pandemiyle birlikte ambalaj sektöründe oyunun kurallarının yeniden yazıldığına dikkat çeken Öner, konuya ilişkin şu açıklamada bulundu: “Bu sene ilk kez hibrit olarak düzenleyeceğimiz fuarımız aracılığıyla katılımcı ve ziyaretçilerimizi fiziksel fuar ortamının yanı sıra Business Connect Programı üzerinden dijital ortamda bir araya getireceğiz. Pandeminin yarattığı etki ile yüzünü teknolojik yatırımlara dönen ambalaj sektörü için verimli iş birliği ortamı oluşturacağız. Geliştirdiğimiz platformumuz sayesinde katılımcı firmalarımız ürünlerini dijital ortamda tanıtabilirken; ziyaretçiler, katılımcı firmalarla etkileşim içinde olabilecekler. Oyunun kurallarının yeniden yazıldığı sektörde başarıya ulaşmanın yolu da teknolojik yatırımlardan geçiyor. Fuarımız sayesinde firmalarımızın sektörün yeni dinamiklerine adapte olmalarına yönelik ilhamlar oluşturacağız.”
Sektörün geleceğine ışık tutuyor
Food-Tech Eurasia Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı, ambalaj ürünlerinden ambalaj makinelerine, gıda ve içecek işleme makinelerinden ambalaj baskı teknolojilerine kadar her türlü anahtar teslim çözümünü ziyaretçilerle buluşturacak. Her yıl yurt içi ve yurt dışından 1000’in üzerinde katılımcıyı tek adreste buluşturan fuar, bu yönüyle sektör temsilcileri için verimli iş geliştirme platformu yaratıyor. Her yıl ortalama 60,000 yerli ve yabancı ziyaretçisinin yanı sıra 100’ün üzerinde ülkeden gelen 1000’e yakın VIP ziyaretçileri ile de etki alanını genişletiyor.
Dijital çözümlerle yeni nesil fuarcılık deneyimi
Avrasya Ambalaj İstanbul ve eş zamanlı düzenlenen Food-Tech Eurasia Fuarları, katılımcılarına ve ziyaretçilerine sunduğu dijital çözümlerle ambalaj endüstrisi ile birlikte gıda ve içecek işleme endüstrisini yeni nesil fuarcılık deneyimi ile tanıştıracak. İlk defa hibrit bir formatta düzenlenecek Avrasya Ambalaj İstanbul ve Food-Tech Eurasia Fuarları, fuarlardan önce, fuarlar sırasında ve sonrasında olacak şekilde sunduğu online çözümler ile katılımcıları ve ziyaretçileri buluşturacak.
Görüşmeler fuar öncesinde başlayacak
Katılımcılar, Tüyap tarafından geliştirilen Business Connect Programı üzerinden fuar alanında bulunamasalar bile ziyaretçilerle dijital ortamda iletişim kurabilecek.
Fuardan sonra iletişim devam edecek
Business Connect Programı etkinlikler serisi kapsamında 25 Ekim – 5 Kasım 2021 tarihlerinde gerçekleşecek Online Networking Günleri sayesinde katılımcı firmalar ve profesyonel ziyaretçiler fuar sonrasında da iletişimlerini online olarak sürdürebilecek.