Amerika’nın tuzlu atıştırmalık sevenleri için tercihler çoğalıyor… Son araştırmalar plantin’li (gastronomi biliminde, bir tür pişirilerek yenen muz türü) çıtır cipslerin piyasada büyük ses getireceğine işaret ediyor.
Sürdürülebilirlik temeli üzerine kurularak çalışmalarına devam eden ve bir atıştırmalık şirketi olan Barnana®, plantinli cipsi pazara sunarken, aynı zamanda Amerika’da plantinli ürünler hakkında neler bildiklerini de görmek üzere, ulusal ölçekte bir tüketici anketi düzenliyor. Ankete göre, patates cipsi hala Amerika’nın favorisi durumunda. Amerikalıların %87’si patates cipslerini bir şekilde hala cazip buluyor. Buna mukabil, plantinli cipslerin %42’lik bir oranda rakip olduğu gerçeği de ortada duruyor. Hatta, %27’lik tercih oranıyla ankette yerini alan lahana cipsinin çok önünde olduğunu ortaya koyuyor. Ankette, 18-34 yaş aralığındaki genç yetişkinler için plantinli cips tercih oranı %55’e çıkarken, patates cipsi tercih oranı ise %84’e yükseliyor.
Barnana’nın Kurucusu Caue Suplicy plantin meyvesinin, dünya çapında sayısız şekilde kullanılan çok yönlü bir meyve olduğunu söylüyor. “Yeni Organik Plantin Cipslerimiz, patates cipsini seven, ancak daha iyi bir gezegen arzulayan ve daha iyi malzemelerden yapılmış, yeni şeyler arayanlara hitap eden mükemmel lezzette, çıtır, kat kat bir cipstir.”
Barnana, Organik Plantin Cipsler, sayıları giderek artan ve gezegende daha az karbon ayak izi bırakan yiyecekleri tercih edenlere hitap ediyor. Bu insanlar kendilerine ‘gezegensever-planetarian’ diyorlar. Bu cipsler, küresel olarak çevre ve sosyal adalet sorunlarını azaltmaya yardımcı olan ve sürdürülebilir bir yeme kültürüne sahip olmak isteyen herkese hitap ediyor.