Dardanel, yıllık 12 milyon TL Ar-Ge bütçesi ile Türkiye’nin Ar-Ge Harcamaları En Yüksek 250 şirketi arasında yerini alırken, aynı listede gıda şirketleri arasında 4’üncü olmayı başardı.
Sürdürülebilir kalkınmada Ar-Ge ve inovasyonun önemi her geçen gün hız kazanıyor. Yeniden şekillenen talebe cevap verebilmenin, rekabet gücünü korumanın, güçlü ve güvenilir bir marka olmanın ve daha iyi bir dünya için üretmenin yolu inovasyon ve AR-GE’den geçiyor.
Dardanel, özellikle son 2 yıldır iş süreçlerinden üretim süreçlerine kadar şirketin her noktasında Ar-Ge yatırımlarını arttırmaya odaklanıyor. Sadece 2020’de 12 milyon TL’ye ulaşan Ar-Ge bütçesiyle Dardanel, yaptığı teknoloji yatırımları, yeni çıkan ürünleri ve müşterisine katkı sağlayan projeleri sayesinde Türkiye’nin Ar-Ge Harcamaları En Yüksek 250 şirketi arasına girmeye hak kazandı.
Teknolojiye 15 milyon dolar yatırım
Mehmet Önen, Dardanel’in Ar-Ge yatırımlarına yönelik şu bilgileri veriyor:
“Sadece son 2 yıl içinde, pandeminin zor şartları altında, makine ekipmanları, otomasyon dahil teknoloji alanında 15 milyon dolarlık yatırım yaptık. Odağımızda ise teknolojik yatırımlar ve yeni ürünler var. Son 1 yıl içinde ise müşterilerimize sunduğumuz 15 yeni ürün ve 6 önemli projemiz var. Aynı zamanda Türkiye’nin gıda ve su ürünleri endüstrisinde en modern fabrikasına sahip olmanın gururunu yaşıyoruz. Müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçları bizim için çok önemli. Onlardan aldığımız tüm geri bildirimleri, Ar-Ge çalışmalarımızla hayata geçiriyor ve böylece müşteri sadakatimizi artırıyoruz. Bunun son örneği ‘Kolay Açılan Kapak’ teknolojimiz oldu. Sırf bu kapak ile birlikte sektörümüzde önemli bir inovasyona imza atarken, müşteri deneyimini de iyileştirmeyi başardık.”
Çevre ve şeffaflık için Ar-Ge
Ar-Ge sürecini güçlü ve donanımlı bir ekiple yürüttüklerini kaydeden Önen, sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Yurt dışında yaşanan gelişmeleri, yenilikleri yakından izliyoruz. Dünya genelinde tüketici beklenti ve yönelimlerini iyi analiz ediyoruz. Ar-Ge çalışmalarımızın odağında sadece üretim yok. Aynı zamanda izlenebilirlik ve çevreci olmak konusunda da önemli çalışmalar yürütüyoruz. Üretim ve tedarik zinciri şeffaflığını ön planda tutuyoruz. 2016 yılında, ‘Kapağın Altındaki Hikayeyi Keşfet’ projesini hayata geçirdik. Satın aldığınız her kutunun üzerinde bulunan kodu web sitemizde ilgili alana girdiğinizde kutunun içindeki balığın yakalandığı okyanusu, yakalayan teknenin ismini ve avlanma methoduna kadar tüm süreçleri görebiliyorsunuz.”