• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Yakın geleceğin trendi: Organik gıda

Yakın geleceğin trendi: Organik gıda

editor by editor
19/04/2021
in Sektör Güncel
Reading Time: 3 mins read
A A

Tüm dünyada organik ürünlere olan talep her geçen gün artıyor. Teknolojinin gelişimi ile bilgiye ulaşabilmenin çok kolay olduğu bir dönemde bilinçli tüketicilerin de sağlıklı ve güvenilir gıdaya erişim talebinin artması ve üretim şartlarını sorgulaması organik pazarındaki büyümede en büyük faktör olarak karşımıza çıkıyor. Organik ürün; üretiminden itibaren her aşaması kontrollü ve sertifikalı üründür. Bu sayede organik ürünlerde izlenebilirlik mümkün olmakta ve ürün hakkında yorum yapabilmekteyiz.

Organik Tarım Araştırma Enstitüsü (FiBL) ve Uluslararası Organik Tarım Hareketleri Federasyonu (IFOAM) 2019 verilerini kapsayan “Organik Tarım Dünyası – İstatistikler ve Gelişen Trendler 2021” adlı raporunda küresel organik tarım alanlarının son bir yıl içerisinde yüzde 1.6 artışla 72.3 milyon hektara çıktığını yayınladı. Bir diğer açıdan ele aldığımızda, dünya çapında organik tarım üzerine yapılan en son FiBL anketine göre, organik tarım arazilerinin 800 bin hektar artış gösterdiği kaydedildi.  Tüm bunların sonucu olarak, küresel organik gıda pazarı 129 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Organik perakende satışlar hızla büyümeye devam ederek, 187 ülkeden elde edilen verilere göre tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Ülke bazında değerlendirildiğinde 129 milyar dolarlık organik ürün pazarında ABD, 54.3 milyar dolar ile lider durumda. Amerika’yı, 14.6 milyar dolar ile Almanya ve 13.7 milyar dolar ile Fransa takip ediyor. Avrupa kıtasının tamamında organik ürünlerin pazar büyüklüğü 54.6 milyar dolar seviyesinde. Avrupa Birliği’nde ise organik ürün pazarının büyüklüğü ise 50.3 milyar dolar düzeyindedir. Birkaç yıl içerisinde küresel organik gıda pazarının 150 milyar doların üzerine çıkması beklenmektedir.

Sürekli bir gelişim ivmesi gösteren bu pazardaki artan talebi karşılayabilmek adına organik tarım arazilerinde büyük ölçüde artış olduğu görülmektedir. Pazarın Avrupa ve Amerika’da yüksek üretim maliyetleri ülkemiz için bir avantaja dönüşmektedir. Uygun maliyet avantajı ile ülkemizdeki üretimin bu pazarda belli bir paya sahip olması uzak bir hedef gibi durmamaktadır.

Polenköy markası CEO’su Mikail Coşar, ‘’Beslenme olmadan yaşam gerçekleşmez. Covid-19 sürecinde tüm dünya olarak zor bir dönemden geçiyoruz. Organik ve doğal beslenmenin önemi bu süreçte biraz daha iyi anlaşıldı. Önemli olan kuvvetli bir bağışıklık sistemine sahip olmaktır. Doğru beslenme ise bağışıklık sistemini olumlu etkileyen en önemli faktördür. Dolayısıyla sağlıklı beslenerek hastalıklara gelmeden dur diyebiliyoruz. Bunun yanında, sağlıklı beslenmeye devam ederek birçok hastalığı da tedavi etmiş oluyoruz. Organik gıdaya verilen önem bedensel olarak hastalık, ilaç vb. masraflardan tasarruf etmemizi sağlıyor. Organik tarım, aynı zamanda çevreye zarar vermeyen ve üretimde hiçbir kimyasal girdi kullanılmadan, üretimden tüketime kadar her aşaması kontrollü ve sertifikalı bir tarımsal üretim biçimidir. Organik tarımda ürün yetiştirilmesi, toplanması, hasat, kesim, işleme, ambalajlama, etiketleme, depolama, taşıma ile ürünün tüketiciye ulaşmasına kadar olan diğer tüm işlemlerde kimyasal madde veya tarım ilacı kullanılmadan yapılmaktadır.

Geleceğin trendi olan bu pazarda ülkemizin de pazar payı oluşturması büyük önem arz etmektedir. Polenköy markası olarak Avrupa, Amerika, Orta Doğu ve APAC bölgesine ihracatımızla, ülkemizin bu pazarda daha etkin bir role sahip olabilmesi adına çalışmalar yapmaktayız,’’ dedi.

Tags: #foodbusiness#gida#gidaihracati#organikgida#organikurunler#polenkoy
Previous Post

Cornellis 1888, şekerleme ve atıştırmalık sektörünün favori markası

Next Post

Nesquik Süt’ten doğa dostu yenilik: Plastik pipetlerin yerini kağıt pipetler aldı

editor

editor

Related Posts

Egeli kuru meyve ihracatçıları TİM ilk 1000 ihracatçı listesine damga vurdu   
Sektör Güncel

Egeli kuru meyve ihracatçıları TİM ilk 1000 ihracatçı listesine damga vurdu  

by fdturkey
12/06/2024
Herbalife’tan DNA tabanlı botanik kimlik doğrulama programı
Sektör Güncel

Herbalife’tan DNA tabanlı botanik kimlik doğrulama programı

by fdturkey
10/06/2024
Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği’nden Dünya Çevre Günü’nde Toprakla Barış çağrısı
Sektör Güncel

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği’nden Dünya Çevre Günü’nde Toprakla Barış çağrısı

by fdturkey
05/06/2024
Tetra Pak, Avrupa Birliği genelinde geri dönüşümü artırmak için yatırımlar yapıyor
Firmalardan haberler

Tetra Pak, Avrupa Birliği genelinde geri dönüşümü artırmak için yatırımlar yapıyor

by fdturkey
15/03/2024
Hindistan ihracatçılar için yükselen bir yıldız
Haberler

Hindistan ihracatçılar için yükselen bir yıldız

by fdturkey
27/12/2023
Next Post
Nesquik Süt’ten doğa dostu yenilik: Plastik pipetlerin yerini kağıt pipetler aldı

Nesquik Süt’ten doğa dostu yenilik: Plastik pipetlerin yerini kağıt pipetler aldı

Taze, dondurulmuş ve kurutulmuş çilek ihracatında hedef, 40 milyon dolarlık ihracat

Taze, dondurulmuş ve kurutulmuş çilek ihracatında hedef, 40 milyon dolarlık ihracat

Prodexpo 2021, pandeminin ortasında etkileyici katılımcı grubu ve yoğun bir ziyaretçi akınına sahne oldu

Prodexpo 2021, pandeminin ortasında etkileyici katılımcı grubu ve yoğun bir ziyaretçi akınına sahne oldu

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved