ISM (Uluslararası Çikolata Şekerleme ve Atıştırmalık Fuarı) ‘Öne Çıkan Yeni Ürünler’ adı altında 2009’dan beri sektörde gerek ‘vitrine çıkan ürünler’, gerekse sektördeki karar vericiler için cazibe merkezi olmaya devam ediyor. Normalde, dünyanın en büyük tatlı ve atıştırmalık fuarı, ISM’de yeni ürünler özenle hazırlanılan bir ticaret fuarı şeklinde gerçekleştirilirken, bu yıl fuarın iptali nedeniyle ‘Öne Çıkan Yeni Ürünler’ kategorisi dijital uygulama şeklinde gerçekleştiriliyor.
ISM’de, ‘Öne Çıkan Yeni Ürünler’ platformu çok sayıda yeniliği sektörün oyuncularına sunmak için önemli bir araç diyen Koelnmesse Operasyon Direktörü Oliver Frese, fiziki bir ticaret fuarı yapılamadığı için sektöre destek vermek maksadıyla dijital bir iş platformu tercih ettiklerini belirtiyor. “20 ülkeden 70 katılımcıyla ve toplam 110 ürünle dijital olarak başarılı bir çalışma yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Dijital olarak gerçekleştirilen bu uygulamada, katılımın yüksekliği, sektörün yenilikçi güç kaynağı olarak ISM gibi bir platforma ne kadar ihtiyaç duyduğunun da kanıtı.”
Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, bu yıl da öne çıkan yenilikler sanayi, ticaret ve bilim alanında bağımsız uzmanlardan oluşan bir jüri tarafından seçiliyor. ISM 2021’de ilk üçe giren yenilikler şunlar:
- Confiserie Burg Lauenstein GmbH, Lauensteiner® adı verilen, çay yapraklı çikolata ile, Almanya
- Selectum GmbH, krem peynir dolgulu çıtır puf ile, Avusturya
- Francois Doucet, KARA Fruity adlı ürünle, Fransa
Birincilik, çay ve çikolatayı ustalıkla birleştiren “Lauensteiner® Çay Yapraklı Çikolata Kutusu”nun oldu. Jüri üyeleri, birinciliğe layık görülen ürünün, çikolata konusunda tamamen mükemmelin peşinde olanların elinden çıktığını belirtiyorlar. Bu mükemmeliyetçi yaklaşımın bile tek başına ödülü hak ettiğini belirten yetkililer, ambalaj ve kullanılan malzemenin de yüksek kalitede olduğunu ifade ediyorlar. Jüri, oybirliğiyle ki oybirliği sık görülmeyen bir durum, kazanan ürünün çay severler için sadece bir çikolata olmadığına ikna oluyor. Çikolata üreticisi Burg Lauenstein, bilinen ve sevilen dokuz çay kombinasyonunu farklı çikolata türleriyle olabilecek en uyumlu şekilde bir araya getiriyor. Gerek lezzet, gerekse zarif paketleme fikri ile ortaya çıkan olağanüstü bir ürün. Burada ödüllendirilen sadece bir ürün değil, doğrusu cesaret de ödülü hak ediyor.
İkincilik ödülü ise, krem peynir dolgulu, yumuşak ve çıtır puf olarak jüriyi etkileyen, ‘Paddies Cheestastic’ e gidiyor. Üyelerin tamamı peynir-sever olmalılar ki burada da hızlı bir şekilde ikincilik kararında buluşuyorlar. Çıtır bir kıvamı olan ürün , dil ile kolayca ezilebilir yumuşaklıkta. İçindeki, erimiş çedar peyniri dolgusu ise peynir severler için tam bir ödül. Jüri için bu ürün; protein açısından zengin, glüten ve palm yağı içermeyen, son teknoloji ürünü, pratik, paketli olduğu için taşınabilir bir mini atıştırmalık. Ayrıca çıtır patlaklar, derin yağda kızartma yapılmadan, sadece nohut unu ve en son indüksiyon teknoloji kullanılarak fırınlandığı için süreç, sıfır karbon emisyonu ile sonuçlanıyor.
“KARA Meyve Lezzeti” ise ince bir kat halinde çikolatayı saran çıtır yulaf taneleri ile üçüncülük ödülünün sahibi oluyor. Ürünün üstün şekerleme özelliği, meyveli tadı, farklı malzemelerin hem hafif hem de çıtırlık paydasında birleşmesi de üçüncülük ödülünün gelişinde pay sahibi. Meyveli çikolata ihtiva eden ince bir dış katman, glüten içermeyen ve tahıl gevreğinden oluşan bir çekirdeği içinde barındırıyor. Sıcak yaz günlerinde hafif bir atıştırmalık arayan ama çikolatasız da yapamayanlar için KARA meyveli çikolata topları, mükemmel bir seçenek olarak görülüyor. Çarkıfelek meyvesi, misket limonu, muz ve ahududu beyaz çikolata ile bir araya geldiğinde tam bir Fransız lezzeti ortaya çıkıyor. Tüm bunlara ilave olarak ürünün hazırlanışındaki yüksek kalite, gelenekselden çok farklı meyveli tadı, suni tatlandırıcılardan uzak glütensiz içeriği ve ara öğün olarak sağlıklı bir çikolatalı atıştırmalık formu ile üçüncülük ödülü hak ettiği ürüne gidiyor.