Şalgam ürün kategorisini ülkemizde ilk olarak inşa eden marka olarak bilinen Doğanay, “Şalgam Kırmızı Çizgimiz” kampanyası ile şalgamın bilinirliğini yurt içi ve yurt dışında arttırmayı hedefliyor.
“Şalgam Kırmızı Çizgimiz” kampanyası ile ilgili bilgi veren Doğanay CEO’su Cem Kurt, “1960 yılından beri bulunduğu gıda sektöründeki faaliyetlerini, 1997 yılından bu yana şalgam üretimiyle taçlandıran Doğanay, bugün ölçülebilen şalgam pazarının açık ara lideri konumunda. Yapılan tüketici testlerine baktığımızda, her 100 kişiden 80’inin hatırlatma yapılmadan şalgam kategorisinde tek marka olarak Doğanay markasını bildiğini, yine her 100 tüketiciden 84’ünün, şalgamla ilk karşılaşmasının Doğanay markasıyla olduğunu ve şalgam lezzeti olarak Doğanay şalgamı ideal lezzet olarak tanımladığını görüyoruz. Bu durumu pazarın lehine çevirmek için de “Şalgam Kırmızı Çizgimiz” kampanyamızı başlatmaya karar verdik. Doğanay olarak yeni dönem hedefimiz, şalgamı bugüne kadar hiç tatmamış, tatmış ancak bir sofra içeceği olarak konumlandırmamış tüketicilerimize de şalgamın bir sofra içeceği olduğu bilincini kazandırmak. Araştırmalara baktığımızda, Türkiye’de son altı ayda şalgam içen tüketicilerin oranının yüzde 60’a vardığını görüyoruz. Kampanyamızla bu oranı ciddi anlamda artırmayı amaçlıyoruz. “Şalgam Kırmızı Çizgimizdir’’i sadece bir reklam kampanyası olarak görmüyoruz. Bu topraklara ait olan bir değeri tüm Türkiye’ye daha iyi tanıtmak, dünya mutfaklarında yükselen bir değer olan fermente içecekleri ülkemizde de hak ettiği yere taşımak için bir fırsat olarak algılıyoruz,” şeklinde konuştu.
“Hedefimiz ihracat payımızı arttırmak”
Türkiye Şalgam pazarında 2020 yılını bir önceki yıla göre %22’lik bir tonaj büyümesi ile kapattıklarını, Doğanay’ın kısa ve orta dönem hedefleri arasında ihracatın payını artırmanın da bulunduğunu belirten Cem Kurt, “Tüm dünyada tüketiciler iyi beslenme, sağlıklı gıdalar tüketme trendi içerisindeler. En doğal ve sağlıklı içeceklerden biri olan Doğanay Şalgam’ın tüm dünyadan tüketicilere sunmak kısa dönem hedeflerimiz arasında. Şu anda 35 ülkeye ihracatımız var, yıl sonuna kadar gireceğimiz yeni pazarlar ile birlikte bu sayıyı artıracağız,” dedi.