Innova Market Insights’in 2021 için 2 numaralı trendi olan Plant-Forward, bitki bazlı beslenme kavramlarının süt ürünleri ve et kategorileri ötesindeki gelişimini gösteriyor. 2020’de “bitki bazlı” diye iddia edilen tüm yeni ürünlerin % 67’den daha fazlası, bu öncü sektörlerin haricinde piyasaya sürüldü. Mesela, Innova Market Insights’ın yeni bir raporunda belirtildiği gibi, şekerleme pazarında gittikçe daha fazla sütsüz ve jelatinsiz ürünler raflardaki yerini alıyor. Bu arada, bitki bazlı şekerleme alanına rağbet artıyor.
2016-2020 arası itibariyle toplam şekerleme ürünlerinin lansmanları, YBBO (Yıllık Bileşik Büyüme Oranı)’da yüzde 2’den daha az yükselirken, vegan iddiasında bulunanlarınki yüzde 17 artış gösterdi. Daha dinamik olanı, 2020 yılında tek başına iki katından daha fazla artan tanıtımlarıyla basit “Bitki bazlı” afişlerin altında yapılan şekerleme lansmanlarıydı.
Vegan ve bitki bazlı şekerleme YÜG (Yeni Ürün Geliştirme)’nin araştırması da hayvani olmayan ürünlerin ana akıma doğru geçtiğini gösteriyor. Vegan talepleri, önceden ağırlıklıı olarak diğer “ari” organik veya sağlık konumları ile kombinasyon halinde ikinci veya ücüncü talepler olarak kullanılıyorken, şimdi ise birinci odak noktası olarak öne çıkıyor.
Innova Market Insights’da Innovasyon Direktörü Lu Ann Williams “Mars’ın İngiltere’de bu ay vegan Topic ve Bountry barlarının tanıtımı, vegan mesajının gelişen önemini gösteriyor,” diyor. “Barlar, glütensiz olarak konumlanmış olmasına rağmen, Vegan Birliği logosu da önemli iken, ‘vegan’ ambalajda en önemli taleptir”.
Ayrıca ilginçtir ki bazı şekerleme üreticileri, kurulu süt ve et alternatif kategorilerinden formül ve pazarlama ipuçlarını alıyorlar. Mesela, bitki bazlı çikolatada, bazı yeni ürünler sütsüz tarifelerine vurgu yapmak için ‘mylk’ or ‘m!lk’ gibi terimleri kullanırken, diğerleri fındık veya yulaf sütlerini içerik olarak bulunduruyor. Bu arada, jelatinsiz şekerlemelerde ‘veggie’ (sebzeli) terimi ara sıra kullanılıyor.