Çıkış noktası sağlıklı ürünler olan Nuts’all, kısa sürede yurt içi ve yurt dışında damaklarda tiryakilik başarısına erişti. Firmanın başarısının sırrını öğrenmek için genel müdür Merve Ülker ile özel bir röportaj gerçekleştirdik.
Nuts’all’ın kuruluş hikâyesi ve temel yapı taşlarından bahseder misiniz?
Nuts’all, 2018 yılında kurucumuzun, sağlıklı ürün pazarındaki eksikleri görmesi üzerine geliştirdiği ürünlerle faaliyete başladı. Doğal ve organik olarak tanımlanan birçok ürünün, içerik bilgileri incelendiğinde bu nitelikleri gerçekte taşımaması nedeniyle, yaptığı ham madde araştırmaları sonucunda temiz, ilaçsız ve aflatoksinsiz ham madde tedariği sağlayarak, herkesin ulaşabileceği “gerçek gıda” içeriğine sahip ürünlerin reçeteleri oluşturuldu ve üretildi.
Firmanızı birkaç kelimeyle nasıl tanımlarsınız?
Yerli, doğal tarım ile üretilen ham maddelerin kullanılarak üretildiği her yaş grubunun güvenle tüketebileceği, katkısız ve rafine şekersiz; fıstık, fındık ve badem ezmesi üretimi yapıyoruz.
Ürün çeşitleriniz ve aylık üretim kapasiteniz hakkında bilgi verir misiniz?
Aktif olarak yirmiden fazla yer fıstığı ezmesi çeşidi, fındık ezmesi ve badem ezmesi üretimimiz bulunmaktadır. Aylık 50 ton ve üzerinde üretim kapasitesine sahibiz.
İhracat çalışmalarınız ne yönde ilerliyor? Mevcut pazarlarınız nelerdir? Hangi ülkelerde Nuts’all ürünlerine yoğun bir ilgi var diyebiliriz?
Şu ana kadar Şili, Rusya, Almanya’ya ihracatımız oldu. 2021 yılında Orta Doğu, Amerika ve Avrupa’da belli ülkelere ihracat planımız var.
Ürünleriniz 2020 yılında yurt içi ve yurt dışında nasıl bir performans sergiledi?
Covit-19 etkileri nedeniyle, doğal ve katkısız ürünlere olan talebin artmasından dolayı ürünlerimize olan talepte de artış oldu.
Covid-19 salgını sağlıklı gıda ürünlerine olan talebi arttırdı. Pek çok firma sağlığı temel alarak ürün gruplarını çeşitlendirmeye başladı. 2021 yılında firmanız bünyesinde gerçekleşecek yeni bir yatırım veya yeni ürünler piyasaya sürmek gibi düşünceleriniz var mı?
Şu anda ürün çeşitliğimiz, yerli ve yabancı rakiplerimizden oldukça fazla. Hemen herkese hitap eden bu ürünlerin pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermeyi hedefliyoruz.
Orta Doğu bölgesinde en çok ilgi gören ürünleriniz nelerdir?
Hurmalı yer fıstığı ezmesi, Keçiboynuzlu yer fıstığı ezmesi, Ballı yer fıstığı ezmesi, Mesir Macunlu ve ATOM yer fıstığı ezmesi, Sade yer fıstığı ezmesi, Ballı fındık ve Ballı Badem ürünlerimiz çok talep görmektedir.
2020 yılında satışınızda / ihracatınızda en çok paya sahip olan ürünleriniz nelerdi?
Sade, Hurmalı, Ballı, Keçiboynuzlu Fıstık ezmesi, Ballı Fındık ve Ballı Badem en çok paya sahipti.
Röportajda eklemek veya öne çıkarmak istediğiniz nelerdir?
Önümüzdeki dönem, bitki bazlı beslenme ve doğal beslenmedeki farkındalıkların artacağına inanıyoruz. Firma olarak, ham madde kalitemizden hiç taviz vermeden, tüketicilerin güvenle yiyebileceği, sağlıklı, doğal ürünler üretmeye devam edeceğiz. Sürdürülebilir tarım faaliyetlerinin artması, besin değeri yüksek ürünlerin üretilmesi artan dünya nüfusu için çok büyük önem taşıyor. Gıda ürünlerinin içeriğinin, tamamen doğadan gelen ham maddelerden oluşması öncelikle çocuklarımızın sonra bizlerin sağlığı için çok önemli. Biz, kendi yemediğimiz hiçbir şeyi üretmeme felsefemizi ilk günden bu yana koruyarak yol aldık ve gıda konusunda artan farkındalığı da her zaman destekleyerek üretimlerimize devam edeceğiz.