Danone; Sütlü Ürünler, Su ve Uzman Beslenme Ürünleri iş kollarında, sağlık odaklı ve hızlı büyüyen kategoriler üzerine kurulmuş dünya genelinde yerel düzeyde faaliyetlerini sürdüren öncü bir gıda ve içecek şirketi. Danone, insanların sağlığı ile gezegenin sağlığının birbirine bağlı olduğuna dayanan “Tek Gezegen. Tek Sağlık” inancıyla daha sağlıklı ve daha sürdürülebilir yeme ve içme uygulamalarına ilham vermeyi amaçlıyor.
Danone Türkiye Sütlü Ürünler Ar-Ge Direktörü Arda Diribaş, Food & Ingredients dergisine özel bir röportaj verdi. Söyleşinin tam metnini aşağıda bulabilirsiniz:
2020’yi nasıl bir tablo ile kapatıyorsunuz?
Danone Türkiye Sütlü Ürünler olarak, salgına rağmen 2020 yılında toplam net satışlarımızı %21 civarında artırdık. Bununla birlikte hem güçlü yeni ürünlerimizin hem de mevcut ürünlerimizin büyümesi ile karlılığımızı da artırdık.
Yıl içindeki performansımızla Danone’de en hızlı büyüyen ülkelerden biri olduk. 12 ülkeye ihracat yaptık ve ihracatımızı neredeyse çift haneli artırdık.
Aşı uygulamalarının gündemde olduğu bu dönemde 2021’den beklentileriniz nelerdir?
2021 yılında tüm dünyada başlayan aşılama ile pandeminin sona ermesini temenni ediyor, daha sağlıklı ürünler konusunda tüketicilerin duyarlılığının ve bağışıklık sistemini destekleyen ürünlere olan ilginin artmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Bağışıklığı destekleyici yeni ürünler ile ürün yelpazemizi bu doğrultuda geliştiriyoruz.
İş ve operasyonlarınız hakkında eklemek istedikleriniz nelerdir?
Devletimizin Ar-Ge merkezlerini artırma ve geliştirme hedefini desteklemek adına Türkiye’deki üniversiteler ve diğer Ar-Ge merkezleriyle iş birliği yaparak, 2020 yılında Lüleburgaz fabrikamızda Ar-Ge merkezimizi hayata geçirdik. Ayrıca, bu alandaki teknik bilgi birikimimiz ile bölgemize destek olduk.