Koronavirüs salgını, daha sürdürülebilir ve organik gıdalara olan talepte dev bir artışa neden oldu. Artık, tüketiciler her zamankinden daha fazla etik ve sağlıklı seçimler yapmak istiyor. Her iki tüketiciden biri satın almadan önce yeni ürünlerdeki bileşen listesine bakıyor.[i] Yiyecek ve içeceklerimizin içeriği hiç bu kadar önemli olmamıştı. BENEO Pazarlama Direktörü Thomas Schmidt, etiket şeffaflığına artan tüketici ilgisi ve organik fonksiyonel bileşenlere yönelik talebin süt ürünleri sektörü için de büyük bir avantaj olduğuna vurgu yapıyor.
Şeffaflığın ve organikliğin yükselişi
Tüketiciler, bilinçli olarak etik ve sağlıklı satın alma kararları verebilmek için yiyecek ve içecek ürünlerinin içinde ne olduğu hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyor. Aslında, geçtiğimiz yıl içinde dünya genelindeki her üç tüketiciden biri ürün içerikleri ile ilgili araştırmalarını artırdıklarını söylüyor.[ii] Birleşik Krallık’taki tüketicilerin % 63’ü markaların, ürünlerinin içeriği konusunda daha şeffaf olması gerektiğini düşünüyor[iii] ve bu durum, bu trende yanıt veren ürünlere olan talebin artmasına neden oluyor.
Etik ve sürdürülebilir satın alma davranışı için hayati bir unsur olarak kabul edilen organik ürünler ve gıda maddeleriyle birlikte, tüketicinin doğal olan her şeye ilgisi artmaya devam ediyor. Rakamlar, geçen yıla göre, organik ürünlerin 4 tüketiciden 1’i için daha önemli hale geldiğini gösteriyor.[iv] Organik ürünlerin sağlıklı ve doğal olduğu, dolayısıyla, daha sağlıklı bir yaşam tarzının ayrılmaz bir parçası olduğuna dair artan tüketici algısı sayesinde,[v]tüketicilerin çoğu, bu ürünler için yüksek bir fiyat ödemeye hazır.
Koronavirüs etkisi
Soil Association Certification’a göre, İngiltere’nin organik pazarı yıl sonunda 2,5 milyar sterlin düzeyindeki satış sınırını aşacak ve on yılda % 50’den fazla büyüme elde edecek.[vi]. Bununla birlikte, son günlerde yaşanan Covid-19 salgını sonrasında, artan tüketici bilinci ve beslenme ile sağlık arasındaki bağlantıya olan ilginin bir sonucu olarak, bu trendin daha da artması oldukça olası.
Organik gıdalara olan talep, salgının ilk dalgası yatıştığında da, bitecek gibi görünmüyor. Deli Dana hastalığı krizinden sonra Avrupa’da ve SARS’tan sonra Asya’da görülen satın alma modellerini analiz eden araştırma şirketi Ecovia Intelligence’a göre, [vii]organik ürünlere olan talep, Covid sonrası ‘stabil’ kalacaktır.
Bu, tüketicilere organik ürün çeşitleri sağlamasıyla bilinen süt ürünleri sektörü için büyük bir avantaj. Tüm yeni yoğurt ve fermente ürün lansmanlarının % 13’ünde, tüm tatlıların ve dondurmaların % 8’inde ve tüm tereyağ ve kremaların % 9’unda yer alan ‘organik’ etiketi,[viii] tüketicilerin birçok süt ürününde ne gibi özellikleri aradığının kanıtı olarak görülebilir. Bu, süt ürünü üreticilerinin, sektörde halihazırda belirlenmiş olan organik yeterlilik belgelerini almak için iyi bir nedene sahip oldukları anlamına gelir.
Organik fonksiyonel gıda içerikleri sunmak
Daha fazla müşteri organik çözümler aradıkça, BENEO üreticilerle ortaklaşa çalışmakta ve organik süt ürünlerine yönelik artan tüketici talebini karşılamalarına yardımcı olmak için bu alanlarda daha fazla araştırma yapmaktadır. Bu araştırmalara paralel olarak, BENEO’nun, kısa süre önce, hindiba kökü lifi ve pirinç nişastası bileşen portföyünü, iki yeni organik çözüm olan Remyline O AX DR organik vaksi pirinç nişastası ve Orafti®Organic hindiba kökü lifi ile genişletti.
Remyline, kremsi yapıdaki tatlıların ve yoğurtların dokusunu iyileştirmenin yanı sıra, ürünün stabilitesinin raf ömrü boyunca mükemmel şekilde korunmasını sağlıyor. Orafti®Organic ise, süt ürünleri üreticilerine, ürünlerine doğal prebiyotik lifler ekleme, lif oranını artırma, sindirim sağlığını geliştirme, tadı ve dokuyu iyileştirme, ayrıca, yağ ve şekeri azaltmaya da olanak tanıyor.
Artan müşteri talebini karşılamak
BENEO, organik varyantlara yönelik taleplerin sürekli arttığını görmekte ve bu çözümleri üreticilere sunabilen ilk fonksiyonel bileşen tedarikçisi olmaktan memnuniyet duyuyor. BENEO, genel organik içerik portföyünü genişletme hamlesinin endüstri tarafından büyük ölçüde takdir edileceğinden emin olarak, pazarın bu büyüyen alanında yeni ürün geliştirmeleri için fırsat vaat ediyor.
BENEO’nun organik vaksi pirinç nişastası ve organik hindiba kökü lifinin piyasaya sürülmesi, bu bileşenlerin organik süt ürünlerinde kullanılması için muazzam potansiyeli ortaya çıkarıyor. Tüketicilerin doğal ve organik ürünlere olan ilgisi artmaya devam ettikçe, bu yeni özellik, süt ürünleri üreticilerinin çeşitli uygulamalarda yeni yollar keşfetmesini sağlayacak. BENEO’nun çok yönlü portföyü sayesinde, şirketler çok çeşitli son kullanıcı ihtiyaçlarını organik olarak karşılayan çözümler sunabiliyor
—–
[i] BENEO Temiz Etiket Tüketici Araştırması 2018, Haystack tarafından Almanya’da, İngiltere’de, ABD’de (N = 3000 (1000 / ülke)) yapılmıştır.
[ii] Health Focus International Küresel Trend Çalışması 2018
[iii] Mintel Yiyecek & İçecek (2018, 2019)
[iv] Health Focus International 2019
[v] Health Focus International 2019
[vi] Soil Association Certification Organik Pazar Raporu 2020
[vii] www.ecoviaint.com/organic-foods-getting-coronavirus-boost/
[viii] Mintel GNPD Ocak 2017 – Temmuz 2018