Nielsen verilerine göre Türkiye’nin bir numaralı yumuşak şeker markası* olan HARIBO, tüm dünyada 100. yaşını kutluyor. Bir asırlık başarı öyküsüyle dünyanın en büyük 9. şekerleme üreticisi haline gelen HARIBO, Türkiye’de de kapasite olarak dünyadaki 3. büyük üretim merkezi olan İstanbul-Hadımköy’deki fabrikasında, 60’a yakın ihracat ülkesi için %100 yerli ve helal üretim yapıyor.
Dünyanın en büyük şekerleme üreticilerinden biri olan HARIBO, global olarak 100. yaşını kutluyor. 1920 yılında, Almanya’nın Bonn şehrinde temelleri atılan şirketin 17 yıl önce başlayan Türkiye yolculuğu ise %100 yerli ve helal üretim yapma, kaliteli ve tüketim alışkanlıklarına uygun ürünler sunma odağında devam ediyor. Milyonlarca kişinin içindeki çocuksu mutluluğu keşfettiği bir ürün haline gelen HARIBO, Nielsen raporlarına göre Türkiye’nin açık ara lider yumuşak şeker markasıdır. Firma gelecekte bu konumunu güçlendirirken pazarın büyümesine de katkı sağlamayı hedefliyor.
Türkiye pazarına 2001 yılında Pamir Gıda çatısı altında giriş yapan HARIBO, kapasite olarak dünyadaki 3. büyük üretim merkezi olma özelliğiyle öne çıkan İstanbul-Hadımköy’deki fabrikasında tüm ürünlerini helal içerikle üretiyor, bitki ve meyvelerden elde edilen doğal özler ile renklendiriyor. Türkiye’de üretilen tüm ürünleri için sığır jelatini kullanan HARIBO, Türkiye’de geçerli TSE, Avrupa ülkelerinde geçerli EHZ ve Güneydoğu Asya’da kabul gören MUI olmak üzere 3 farklı helal sertifikasına sahip.
“Yerli üretim gücümüzü ve coğrafi konumumuzu avantaja çeviriyoruz”
Euromonitor verilerine göre, Türkiye şekerleme pazarının geçen yıla göre %16 büyüyerek 3,4 milyar TL’lik bir değere ulaştığını ifade eden HARIBO Gelişen Pazarlar ve Türkiye Başkanı Kostas Vlachos, pazarın 2021 yılında da çift haneli büyümeyi sürdüreceğini öngördüklerini belirtti. Türkiye’deki hanelerin yüzde 50’sinden fazlasının yumuşak şeker tükettiğini belirten Vlachos, pazarın büyüme potansiyeline de dikkat çekti.
HARIBO Türkiye, %100 yerli ve %100 helal üretim yapabilme kapasitesinin yanı sıra ülkenin coğrafi konumunun avantajını ihracat alanında değerlendirerek; Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki Müslüman ülkeler, Japonya, Kore, Endonezya gibi Asya Pasifik ülkeleri, ABD ve bazı Avrupa ülkelerinin de bulunduğu 60’a yakın ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Üretilen ürünlerin %78’ini yurt dışına gönderen HARIBO Türkiye, 2020 yılı için yaklaşık 500 milyon TL’nin üzerinde ihracat hedefi ile Türkiye ekonomisi ve istihdama büyük katkıda bulunuyor.
“HARIBO, Türkiye’de yüzde %43,4 pazar payı ile açık ara pazar lideri”
Kostas Vlachos, HARIBO Türkiye’nin yumuşak şeker kategorisinde %43,4 pazar payıyla açık ara pazar lideri olduğuna dikkat çekerek, HARIBO Altın Ayıcık’ın Türkiye’de her gün 3 milyon adet üretildiğini ve HARIBO markalı ürünlerin 8 milyon haneye ulaştığını belirtti. Tüm bunların sonucu olarak da HARIBO’nun marka araştırmasına göre tatlı atıştırmalıklar kategorisinde Türkiye’de akla ilk gelen 3 markadan biri olduğuna dikkat çeken Vlachos; “HARIBO, yumuşak şeker dendiğinde de tüketicilerin %50’den fazlasının aklına gelen açık ara ilk marka. Bilinirliğimizin bu kadar yüksek olması, kısa zamanda markamızın tüketicilerimiz tarafından ne kadar sevildiğinin ve bir “lovemark” haline geldiğinin göstergesi,” dedi.
“Tüm dünyada günde 160 milyon Altın Ayıcık üretiliyor”
HARIBO’nun dünyanın 100’den fazla ülkesinde insanların hayatına keyif ve lezzet katarak ‘Çocuk ya da büyük ol, Haribo’yla mutlu ol’ sloganı ile çocuksu mutluluğu ortaya çıkardığını ifade eden Vlachos, “Bu yolculuk sırasında kalite ve tüketici memnuniyeti HARIBO olarak her zaman en önemli değerlerimiz olmuştur. Bulunduğumuz her ülkenin hassasiyetine göre özel olarak geliştirdiğimiz ve farklı lezzetlerle zenginleştirdiğimiz ürünlerin üretim kalitesi ve yüksek standartları ile sayısız uluslararası ödülün de sahibi olduk. Tüm dünyada sadece yumuşak şeker kategorisiyle 3,5 milyar Euro ciro ile dünyanın en büyük 9. şekerleme üreticisi olarak; yaklaşık 7 bin çalışanımızla, 10 ülkede ve 16 tesiste üretim yapıyor, binden fazla çeşidimizle 100’ün üzerindeki ülkede tüketicilerimizle buluşuyoruz. Markamız bugün, tüm dünyada günde 160 milyon Altın Ayıcık üretiyor; bir yılda üretilen tüm Altın Ayıcıklar’dan oluşan zincir ile dünyanın etrafı 5 kez dolaşılabilir,” açıklamalarında bulundu.
“Yatırım planlarımızla üretim ağımızı genişletmeyi hedefliyoruz”
Kostas Vlachos, HARIBO Türkiye’nin pazarda üstlendiği lider konumu, marka gücü ve tüketici beklentileri itibariyle, her yıl daha fazla satış noktasında tüketicilerle buluşma önceliği belirlediğini belirterek; “Pazarda lider olmamızın verdiği sorumlulukla daha fazla tüketiciye ulaşmak için her yıl önemli yatırımlar yapıyoruz. Bu minvalde markamızı hem offline hem de online satış kanalları üzerinden tüketicilere sunmaya ve ürün portföyümüze yenilikçi ürünler katarak büyümeye devam edeceğiz. Ek olarak; İstanbul – Hadımköy fabrikamız için kısa ve uzun vadeli yatırım planlarımızla da, üretim ağımızı Türkiye’de genişleterek hem pazardaki lider konumumuzu güçlendirmek hem de Türkiye’deki ihracat üssü potansiyelimizi arttırarak Türkiye ekonomisine daha fazla katkıda bulunmak istiyoruz,” dedi.
*Nielsen’in Eylül 2019 – Ağustos 2020 yumuşak şeker kategorisi, ciro pazar payı satış verileri esas alınmıştır.