WorldFood Istanbul’un yeni nesil hibrit fuarcılık anlayışıyla kapılarını açmaya hazırlandığını belirten Hyve Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, Hyve Connect dijital iş birliği platformunun önceki yıllara göre daha aktif kullanılacağını, İHBİR ve ETÜDER satış hacmini arttırının altını çizdi.
Yeni normal dönemin ilk aylarını geride bırakan Türkiye ekonomisi olumlu sinyaller veriyor. Bu yıl 28’inci kez TÜYAP’ta, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) iş birliğinde, dünyanın ve Türkiye’nin en büyük fuarcılık şirketi Hyve Group tarafından 25 – 28 Kasım WorldFood İstanbul, yabancı katılımcıları buluşturmak ve ziyaretçilerini ağırlamak için çalışmalarına devam ediyor. Fuar katılımcılarla uluslararası alıcıların temasını sıcak isteyen WorldFood İstanbul ekibi, Hyve Connect uygulaması temalı sanal toplantılar düzenleyerek, yerel alıcıları uluslararası pazarda ile buluşturuyor.
Hyve Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, Türkiye ekonomisinin pandemi haline geldi atmaya başladığını belirten Hyve Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, “Güncel veriler, yeni normal değişen Türkiye ekonomisindeki olumsuz havanın değiştiği yönünde. Biz de Türkiye’nin gıda ve gıda teknolojileri önemli alanında ve uluslararası bir iş birliği platformu olan WorldFood İstanbul ile ilgili moral veren bir paylaşmak istiyoruz. Online davetiye alımlarında önceki yıllara göre önemli bir artış söz konusu. Bu bize veri mevcutlara rağmen bize önemli bir paylaşıyor. Ayrıca, yabancı alıcılarımızı da sanal ticaret platformu olan Hyve Connect uygulaması ile İHBİR iş birliğinde ağırlayacağız. Böylece Türkiye, ilk kez hibrit uygulamalı olarak WorldFood İstanbul’da deneyimleyecek ”dedi.
Fuar öncesi Hyve Connect toplantıları ihracat indirim sunuyor
2019 yılında WorldFood İstanbul’da yaratılan 300 milyon euroluk iş hacminin sanal ticaret platformu Hyve Connect ile desteklendiğini hatırlatan Ülgen, 2018’den bu sanal ticaret platformu aktif bir şekilde sunuğının altını çizdi: “Aldığımız geri bildirimler ve geleneksel fuarcılık özelliğini özellikte. Fuarımızaamayan yabancı alıcılar, İHBİR desteğiyle gerçekleştirdiğimiz alım heyeti organizasyonu ile, Hyve Connect uygulamamızı kullanarak, yöresel lezzetlerimizi dünyanın dört bir yanına ulaştırmak isteyen katılımcılarımız ile buluşacak. Yeni nesil tedaviyi benimseyen kullanıcılarımız için doğru, verimli ve hızlı iş birlikte kurmak adına Hyve Connect çok önemli bir platform olacak. “
Tedarik zincirleri dönüştürme dönüşüm sayfalarının ve tarım politikalarında gıda başlıklarının da öneminin artacağını belirten Ülgen, bu konuda Türkiye’de neler yapılabileceğinin de Fuardaki etkinliklerde detaylıca konuşulacağını hatırlattı.
Ülgen, Fuarın kapılarını açacağı tarihe kadar, katılımcılar ile yabancıları ısınma turlarında buluşturduklarını, Hyve Connect uygulamasıyla toplantıda bir araya getirdiklerinin altını da çizdi:
“11-12 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz sanal ticaret toplantılarında 19 farklı ülkeden 25 yabancı alıcıyı, 100’ün üstünde katılımcımızla bir araya getirdik. İki gün boyunca sanal toplantılarda toplam 782 iş bağlantısı gerçekleştirildi. Fuar öncesi sağladığımız bu altyapı sağlayıcı katılımcılarımız iş ağlarını geliştirerek doğru müşterilerle bağlantı kurup tekliflerinden yararlanmış oldular. Hyve Group’un sahip olduğu Hyve Connect Altyapısı, Fuar yorum yerli katılımcılarımıza ihracat fırsatı sundu. Oldukça yoğun ilgi gören ve olumlu geri bildirimler aldığımız toplantılar zincirini genişletmek, diğer diğer Fuarlarımız de benzer yazı atmayı istiyoruz. ”
Okutur: “Toplumsal trendler, yabancı firmaların ülkemizden alımlarını arttırıyor”
WorldFood İstanbul’un Türkiye’nin ihracatına direkt katkı sağlayacak bir iş birliği ve ticaret platformu olduğunu belirten İHBİR Başkanı Haluk Okutur, Fuar’da katılımcı olmanın; gıda ürünleri alımıyla ilgilenen perakende zincirleri ve gıda toptancısı işletmelerinden gelen çok sayıda temsilciyle doğrudan iletişim kurarak satışları artırmak, ürünleri tanıtmak ve müşteri kazanmak için etkili bir yol olduğunu hatırlattı:
“WorldFood İstanbul; Yabancı firmaların Türk gıda sektörünü keşfetmesi, sektördeki önemli kişilerle ve alıcılarla bağlantı kurması, yeni bir pazarda tanıtması için ideal bir platform. Son 10 yılda ihracat oranı bir şekilde artıyor. Daha yoğun tempolu yaşam tarzları, şehirleşme ve daha yüksek gelir ortalama gibi toplumsal trendler, gıda ve içecek alışkanlıklarını değiştirerek yabancı firmaların ülkemizden daha fazla alım yapmalarını sağlıyor. ”
Üye firmaların çoğunun Fuara hazırlandığını belirten Okutur, üretim gıda sektörünün uluslararası buluşma noktası WorldFood İstanbul’un birçok yeni ürünü, binin üzerinde markanın katılımıyla, gıda dünyasına tanıtıldığını hatırlatırken, “Biz de İHBİR olarak, geçen yıl olduğumaya gibi bu yıl da fuara hazırlandı alım heyetleri davet ederek, etkinliğini artıracağız. Bu fuar, yüksek vizyon tanıtıldığı, yeni markaların sergilendiği ve gıda sektöründe önde ülkemizi uluslararası platformlarda ön plana çıkaracak uzun vadeli bir fuar olacaktır. Mutlu ve gururin katılımı yukarı yukarı yukarı çekecek bir pazar günü düşünüyorum ”dedi.
Okutur; pandemi döneminde temel gıda ürünlerine arttığını, üretimin aralıksız sürmesinin sektördeki hareketliliğini koruduğunu, özellikle de tüketiminin pandemi döneminde 10 kat arttığını ekledi.
Verimli ticaretin yeni nesil platformu: Hyve Connect
Tüm katılımcı, alıcı ve profesyonel görüşin yani iş açmak isteyen tüm yazışmaları isteyen tüm müşteriler Hyve Connect, onun tür ziyaretçinin fuar süresince planlama yapabilmek, günlük takvim oluşturabilmek, iş bağlantılarını doğru, hızlı ve hızlı bir şekilde gerçekleştirerek doğru müşteriler ile doğru tedarikçileri buluşturmak için geliştirildi.
Katılımcılar ve profesyonel görüşin ortak odak noktalarda buluşma algoritması baz alarak doğru kişileri eşleştiren Hyve Connect, akıllı telefonlara indirilebilen uygulama aracılığı ile kolay ve rahat bir uygulama sahip. Web tabanlı olarak da olası Hyve Connect, dilediğinde herhangi bir uygulama indirmeden de sunmaktadır.
Fuarın programı ve etkinlik içeriği ile ilgili içerik belgede erişme fırsatı Sunum Hyve Connect, Kovid-19 pandemisiyle birlikte erişebilir sosyal mesafeyi devam ettirerek Sanal Toplantı Seçeneği WorldFood İstanbul Fuarı ile birlikte de hizmetine sunmaya hazırlanıyor. Bu sayede görebilmek için reklam içeriği ile görüşmek istedikleri ile sanal rahatça görüşebilecek, uygulama karşılıklı ürünleri ile ilgili bilgileri iletebilecekler. Ayrıca Fuar boyunca tüm etkinliklerin Canlı Yayın yaklaşımı ile yine Hyve Connect’in takip edilmesi mümkün olacak.
Hyve Connect uygulamasındaki bir diğer yeni katılımcı katılımcı bağlantıları ile ilgili. Bugüne kadar katılımcılar sadece firma profillerini bir şekilde, ürün bilgilerini ekleyerek kullanabiliyorlar. Güncellenen ve yapısal Hyve Connect; katılımcılara, profillerine tanıtımlarını ya da ilgili videolarını ekleme imkânı sunarak, daha detaylı ve kapsamlı bir tanıtım yapma ve profillerini tanıtma fırsatı sunuyor.