Organik sektörü yıllardır patlama yaşıyor ve uzun zamandan beri tüketicinin günlük rutininin bir parçası haline geldi. Korona salgını, organik segmentin daha da büyümesine katkıda bulunuyor. Tüketici Araştırmaları Derneği’ne (GfK) göre, organik olarak yetiştirilen gıdalara olan talep, Korona krizinin ilk üç ayında, gıda ticaretinin tamamının cirosundan önemli ölçüde daha güçlü arttı. Ancak korona salgını ne olursa olsun, organik pazar büyümeye devam ediyor. Organik Tarım Araştırma Enstitüsü (FiBL) ve Tarım Piyasası Bilgi Derneği’ne (AMI) göre, özel hane halklarının organik ürünlere yaptığı harcamalar 2010’dan bu yana iki kattan fazla arttı. 2018’de 37.4 milyar Avro’su Avrupa Birliği’nde olmak üzere Avrupa genelinde 40,7 milyar Euro değerinde organik gıda maddeleri satıldı.
Özellikle organik atıştırmalıklar segmenti muazzam bir büyüme yaşıyor çünkü tüketiciler yoğun iş yaşamlarını sağlıklı kalmakla uzlaştırmaya çalışıyorlar. Atıştırmalıklar burada belirleyici bir rol oynar, çünkü atıştırmalıklar, uygun bir yemek için zaman olmadığında yararlı besinler sağlayabilir. KBV Research tarafından yayınlanan Global Organik Atıştırmalık Pazarından bir rapora göre, küresel organik atıştırmalık pazarının 2025 yılına kadar 23,7 milyar doları aşması bekleniyor, bu da tahmin döneminde% 14,09 CAGR pazar büyümesine karşılık geliyor.
Bu pazardaki gelişmeler, dünyanın en büyük tatlı ve atıştırmalık ticaret fuarı ISM’de de yansıtılacak. 2017 yılında, küresel tatlı ve atıştırmalık ticaret fuarında organik ürünlere sahip sadece 282 katılımcı temsil edilirken, 362 katılımcı ile 2018’de organik katılımcıların payı şimdiden yüzde 25 civarındaydı. ISM, 2020’deki 50. ISM’de çok sayıda organik ürün sunan 425 şirket ile yeni bir rekor kırdı. Bu, 2017 ile 2020 arasındaki dönem için yaklaşık yüzde 34’lük bir büyümeye karşılık geliyor. Organik ürünlerini fuarda sergileyecek olan 175 katılımcı, ISM 2021’e kayıt oldu. Önceki deneyimlere göre bu rakam iki kattan fazla olacak önümüzdeki aylarda. Aşağıdaki şirketler organik segmentte ilk kez uluslararası katılımcılar arasında yer alıyor: Bäckerei Evertzberg (Almanya), BSCG (Hollanda), Gusania (Litvanya), Incom d.o.o. – LEONE Çikolata (Slovenya), LNS Trade (Fransa), Mipama (Polonya), Moulins de Kleinbettingen (Lüksemburg), Nut Vinograd (Rusya) ve Thai B.B. Fruit (Tayland).
ISM’de organik ürünlerin teklifi her zamankinden daha fazla ve organik segment 2021’de önümüzdeki etkinlik için bir kez daha çeşitli ürünleri mağazada tutuyor. Bu, organik çikolata ve fındıklı nugat kremaları veya reçel gibi tatlı organik sandviç sürülerine kadar uzanıyor. Kekler ve bisküvilere, dondurmadan sebze cipsleri, enerji barları veya kurutulmuş meyveler gibi organik atıştırmalıklara kadar. Organik segmentte uzun yıllara dayanan uzmanlığa sahip şirketlerin yanı sıra, ISM’de birçok genç şirket ve organik ürünleri de içerecek şekilde serilerini genişleten şirketler sergileniyor.
Salon 5.2’deki Trend ve Doğal Atıştırmalıklar bölümünde de yeni ürünler bekleniyor. Ayrıca, Salon 5.2’de “ProSweeets Ingredients – ilham verici ürünler” ile paralel olarak sahnelenen ProSweets Cologne’nin yeni Bileşenler bölümü de ilginç yeni yaklaşımlar ve ürün çözümleri sunacak. Tatlıların ve atıştırmalıkların üretimi için sürdürülebilir hammaddelerin ve yenilikçi bileşenlerin uygulanması açısından, bu bölüm şüphesiz sadece ISM’nin organik katılımcılarının ilgisini çekmeyecektir.